![cropped-لوگو-۱.png cropped-لوگو-1.png](https://www.matyar-solaleh.ir/wp-content/uploads/elementor/thumbs/cropped-لوگو-1-qjbwiszup911qf71ifa3t20a4knwtiysboh4vzyg2w.png)
هدف کارگاه مادروکودک چیست؟
![کلاس نوا و آوا - مادر و کودک](https://www.matyar-solaleh.ir/wp-content/uploads/2024/07/IMG_20240708_082935_926-854x1024.jpg)
![کارگاه مادروکودک](https://www.matyar-solaleh.ir/wp-content/uploads/2024/07/IMG_20240708_082902_835-724x1024.jpg)
![سفرهای جادویی - کلاس مادر و کودک](https://www.matyar-solaleh.ir/wp-content/uploads/2024/07/IMG_20240708_083031_362-853x1024.jpg)
کارگاه مادر و کودک ترم تابستان ۱۴۰۳
این دوره متمرکز بر حوزهی ارتباط مادروکودک، نوع بازی با کودک و حیطههای ذهنی-شناختی، زبانی -کلامی، عاطفی-اجتماعی، جسمی-حرکتی، زیباییشناسی، خودرهبری و ارتقاء کیفیت آن برگزار میشود.
سفرهای جادویی – کارگاه مادر و کودک
این دوره بر اساس بازیهای نمایشی ونمادین جهت گسترش ارتباط کودکان با دنیای اطراف و همچنین تقویت حیطهی عواطف و هیجانات برگزار میشود.
کارگاه بازی موسیقی مادر و کودک
- (گروه سنی) متولدین بهار ۱۴۰۱
گروه سُل چهارشنبه ۱۲/۳۰-۱۱/۳۰ - (گروه سنی)متولدین زمستان ۱۴۰۰
گروه سایبان چهارشنبه ۱۱-۱۰ - (گروه سنی)متولدین پاییز ۱۴۰۱
گروه سیمرغ چهارشنبه ۱۴-۱۳با هدف؛ تقلید و تکرار ریتم، درک جمله، آشنایی با طول جمله موسیقی، تقویت درک ریتم درونی، تقویت درک تندا و کندا، پرورش مهارت خواندن، درک ضرب ثابت، تربیت مهارت شنیداری، تقویت هماهنگی دیداری حرکتی، تمرکز بر انجام حرکات، افزایش مهارت اجتماعی، افزایش اعتماد به نفس
طبق تجربیات به دست آمده، کودکانی که در کلاس های موسیقی مادر و کودک شرکت می کنند، در سنین بالاتر، توانایی و درک بیشتری برای یادگیری یک ساز تخصصی خواهند داشت.
کلاس های موسیقی مادر و کودک، با ایجاد فضای موسیقیایی، رقص، آواز خواندن، بازی کردن و ریتم برای کودکان، اهداف بسیار مهمی را دنبال می کند. یکی از مهمترین اهداف این کلاس ها، بالا بردن تمرکز برای شنیدن موسیقی، به وجود آمدن ارتباط موثر بین مادر و کودک و تقویت ارتباط چشمی مادر و کودک می باشد.
علاوه بر این، در این کلاس ها حواس ۵ گانه کودکان به خوبی تقویت می شود. به این صورت که حس شنوایی کودکان با استفاده از موسیقی های مختلف تقویت شده و حس لامسه آنها نیز به خاطر استفاده از سازهای متنوع رشد می کند.
با توجه به این که این کلاس ها به صورت گروهی برگزار می شود، کودکان کارهای مشارکتی و بازی های گروهی را به خوبی یاد گرفته و می توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند.
در کلاس های موسیقی مادر و کودک، هماهنگی زیادی بین بدن و ذهن کودک ایجاد می شود و علاوه بر این کودکان صداها و معنی کلمات را خیلی بهتر یاد می گیرند. به طور کلی می توان گفت، موسیقی برای کودکان نوپا نوعی تجربه یادگیری پویا است.
![cropped-لوگو-۱.png cropped-لوگو-1.png](https://www.matyar-solaleh.ir/wp-content/uploads/elementor/thumbs/cropped-لوگو-1-qjbwiszup911qf71ifa3t20a4knwtiysboh4vzyg2w.png)
مهارتهای آموزشی در کارگاه مادروکودک
در کارگاههای مادروکودک مجموعه ماتیار، در راستای ارتقا هر کدام از این حیطههای مهارتی با بازی و فعالیتهای هدفمند و کودک محور کار میکنیم.
تقسیمبندی گروههای سنی در کارگاههای مادروکودک به صورت بازههای سه ماهه است که این چیدمان تا سه سالگی ادامه دارد و پس از آن کودک وارد پروسه استقلال میشود که در یک فضای مشترک، مادر فعالیتهای مربوط به کلاس خود را طی میکند و کودک هم مشغول فعالیتهای کلاس خود میشود.
مهارتهای جسمی، حرکتی
توسعه تواناییهای جسمی حرکتی درشت و ایجاد هماهنگی بین آنها، تعادل، استواری، کنترل عضلات مانند؛ چنگ زدن پارچه، قاپیدن، هل دادن اشیا، کشیدن و...
مهارتهای ذهنی، شناختی
شنیدن صداهای مختلف و تشخیص جهت منبع صداها، تشخیص بوهای مختلف، شناخت توالی زمانی روز و شب و...
مهارتهای زبانی، کلامی
آواسازی برای تعامل با والدین مانند؛ غان و غون، بیان واژههای کشیده، جیغ زدن، خرخر کردن، هجاهایی شبیه "ماما" یا "دادا" را حین گریه ادا میکند.
مهارتهای عاطفی، اجتماعی
در بخش عاطفی، اجتماعی در سنین مختلف، آداب غذا خوردن، دور میز نشستن، آداب دوستیابی، آداب دستشویی رفتن، آداب مهربانی کردن، آداب مسواک زدن، آداب شستن دستها و...